dilluns, 8 de gener del 2007

La segona pasqua no és el 4 de juny

Avui m'he sorprés amb el comentari d'un company: saps que el dilluns de la segona pasqua que és el 28 de maig els ajuntaments l'han traspassat al 4 de juny?
D'entrada he pensat: novetat!! l'autoritat civil ja canvia les festes religioses! (jo pensava que al cèsar el que és del cèsar i a Déu el que és de Déu, ... però...)
Però quan m'he assabentat que no era una errada, sinó que ho havien fet perquè a les eleccions municipals del 27 de maig la gent anés a votar i no marxés de pont, m'ha entrat una profunda tristor. Tant malament està la nostra societat que els nostres governants no confien en que el poble vagi a votar? Tant malament ho fan els nostres polítics que tenen por que el poble els castigui amb l'abstenció?
Si tenen tanta por, potser és que viuen lluny del poble i només per a ells mateixos, i potser no cal anar-los a votar. O sí?

2 comentaris:

eloi ha dit...

Crec que, de cara al futur i tenint en compte el procés de secularització, el millor seria que realment "al César eñ que és del César i a Déu el que és e Déu", és a dir que no hi haguéssin diades de festivitats religioses o, al mnys, aquestes fóssin realment molt significatives (Nadal i Setmana Santa). Crec que aixó ens ajudaria a viure la nostra fe sense ambiguïtats, amb un cert sentit de "militància" en el qüotidià.
atentament
eloi

Josep Anton ha dit...

Tens raó, eloi, però crec que en part. M'explico. El que tu planteges, evidentment, portaria a una "purificació" i a una fe més "militant", ja que en no haver referents socials, vol dir que ens ho creiem. Ara bé, no aniriem potser a una fe "elitista"? És un perill que hem d'evitar.
Crec que amb una ocasió com aquesta que ens han posat a l'abast els nostres dirigents, potser hem de fer una mica de pedagogia en el sentit d'explicar el perquè de les nostres festes.
Vivim en un món secularitzat, però que es diu "multicultural" i que difón festes d'altres cultures i religions, perquè no esperar que aquelles festes que han arrelat en el poble, cristià o no, es respectin?
El motiu que s'ha aduit per canviar la festa ha estat un motiu ben poc convincent: perquè caldria anar a votar en pont. A mi em planteja moltes preguntes, sobre els ciutadans, i sobre la classe política, i crec que des de la fe ens hem de preguntar pel sentit de la nostra participació social i ciutadana, ja que la nostra fe s'expressa en festes, pregària, i en la nostra vida com a ciutadans.